top of page
  • Foto van schrijverLisanne

Ontwerp en onthulling van 'mijn' borden



Het is ondertussen al weer eventjes geleden, maar 27 maart was ik in Gouda met de burgemeester, de ambassadeur van Zweden, mijn familie, een basisschoolklas en nog meer mensen voor iets heel erg leuks. Al deze mensen kwamen om 'mijn' borden te onthullen. Ik heb hier vorig jaar heel veel tijd in gestopt, heel hard aan gewerkt en het is zo mooi geworden!


Vorig jaar heb ik namelijk een heel bijzonder profielwerkstuk gemaakt die ten dienste staat van de 'vreebuurt'. Dit is een wijk met allemaal straatnamen die vernoemd zijn naar Nobelprijswinnaars van de vrede. Wat ik mocht doen? Teksten schrijven over deze mensen, foto's opzoeken van deze mensen, zoeken hoe het zat met de copyrights van de foto's en last but not least staande borden ontwerpen voor deze wijk. Per Nobelprijswinnaar ontwierp ik een bord, met informatie over de persoon, een weetje, duidelijkheid over het land waar de Nobelprijswinnaar vandaan kwam en mooie foto's!

Ik heb er heel hard aan gewerkt, en ik ben heel blij met het eindresultaat! Deze borden passen heel mooi in het straatbeeld, zien er heel mooi uit en hebben mij heel veel gebracht. Meer dan ik had durven hopen. Ik heb geleerd om te ontwerpen, om te gaan met allerlei professionele programma's die dit heel fijn maken, te werken met een opdrachtgever en wensen om te zetten in een goed resultaat!

De onthulling van deze borden was zo leuk om mee te maken! Het regende, maar dat maakte helemaal niets uit! De burgemeester, ambassadeur van Zweden, een aantal schoolkinderen en ik onthulden 4 borden na elkaar. De leerlingen lazen steeds de tekst voor. Zij hadden op school les gekregen over de Nobelprijswinnaars en hun verdienste voor deze wereld. Het is zo leuk om je eigen teksten voorgelezen te horen!

Ook al is dit niet dat waar ik met mijn bedrijf mee verder wil, ik heb het wel met jullie gedeeld. Want dit ging vooraf aan het lanceren van dit bedrijf en heeft mij heel veel geleerd waardoor ik in staat ben geweest om dit te lanceren! Ja, trots ben ik toch wel een beetje!


bottom of page