top of page
  • Foto van schrijverLisanne

onze citytrip naar milaan - travelguide

Als je mij op Instagram volgt, kan het je haast niet ontgaan zijn dat ik in de laatste week van mijn zomervakantie een paar daagjes naar Milaan ben geweest met een enorm leuke vriendin! We hebben het erg naar ons zin gehad en natuurlijk deel ik graag mijn verhaal én de foto's met jullie!

 

Terwijl ik dit blog aan het schrijven was, kwam ik erachter dat het óf een heel lang blog zou worden met all the good in once of dat ik er twee mooie blogs van zou maken. Ik heb de keuze aan jullie gelaten op Instagram en jullie stemden voor 2 blogs! Daarom nu een blog met mijn travel guide en dagboek en een aantal foto's. Volgende week een blog vol foto's!


Maandagavond kwamen we aan op Milaan Malpensa, één van de vliegvelden van Milaan. We namen de trein en metro naar onze airbnb en zijn nadat we alles een beetje geïnstalleerd hadden, ons bed ingedoken. Dinsdag hadden we een vol programma, met als hoogtepunten dé twee bezienswaardigheden van Milaan: Duomo Santa Maria Nascente , oftwel, de kathedraal van Milaan: Duomo. Daarnaast ligt het winkelcentrum Galleria Vittorio Emanuele II, dat alleen al als bouwwerk enorm is, met winkels erin van grote merken. Maar voordat we dat deden hebben we ontbeten bij een enorm leuk tentje: Bagels.

We kregen bij elkaar een hele bagel, maar dan door de helft. De eerste helft was al op :)

Alles bij elkaar zijn we de kathedraal niet in geweest, omdat we ons niet goed genoeg voorbereid hadden, wat betreft de kledingvoorschriften. Maar alleen de buitenkant al was zo mooi!

Wij waren niet de enigen die dat vonden ;-)

Nadat we een kaartje hadden gekocht en niet naar binnen mochten zijn we dus het winkelcentrum in gegaan. En oh, wat een mooi gebouw! See it yourself!

En die vloer dan...

Over designers en luxe gesproken...

Nadat we in een park in de schaduw waren bijgekomen, gingen we weer naar onze airbnb gegaan, hebben eten gekookt en genoten van onze avond.


Woensdag zijn we naar de collones van Saint Laurent geweest. Dat is een Romeinse ruïne, van een tempel of publieke baden. Ernaast stond een kerk en daar zijn we ook even binnen geweest. Ik vond het zo leuk dat je in Milaan nog best wel veel sporen uit de Romeinse tijd zag!


Ik vind dit soort straatjes zó leuk!

Daarna zijn we naar Corso Buenos Aires gegaan. Dit is een hele lange winkelstraat. Het was niet het beste idee: shoppen met 40 graden. En daarnaast wilde ik eigenlijk ook nog een heerlijk jurkje kopen dat iets beter bij het weer paste dan de rokjes die ik mee had. Maar ik kon niet echt iets vinden dat ik echt leuk vond. Gelukkig was er ijs :)

Onze ijsleverancier van deze week, nadat we hier een ijsje op hadden. Grom!

Donderdag deden we iets wat we absoluut niet in onze gedachten hadden toen we naar Milaan gingen. We hadden wel allebei onze zwemkleding mee, maar dat was meer voor het geval we niet lekker konden douchen ofzo. We zijn naar Piscine di Romana geweest. We hadden allebei geen fototoestel meegenomen omdat die alleen maar gestolen konden worden. Maar dit is ook echt een aanrader. We waren eigenlijk de enige toeristen en voor de rest zit je helemaal in de cultuur van de Milanezen. Zó leuk. Deze mensen zwemmen eigenlijk niet in het zwembad, maar gaan erheen om te zonnen en hangen voor de rest in het zwembad. Heel anders dan in Nederland, maar wel heel leuk om eens te zien! 'Helaas' geen foto's van het zwembad.


We reisden de hele week met de metro, omdat we geen credit card bij ons hadden. Als je fietsen wilt huren in Milaan (wat we eigenlijk wel van plan waren), kan dat niet zonder je credit card. Dat was dus pech voor ons. Ik weet niet hoe het is om te fietsen met 40 graden, het lijkt me verder ook wel wat warm, maar het was wel een mooie belevenis geweest. Overal in Milaan zie je punten waar je een fiets kunt pakken en weer kunt neerzetten. Dat is heel erg goed opgezet. Maar neem wél je credit card mee!

Onze airbnb stond in de wijk Navigli. Die naam komt van Naviglio Grande, een kanaal dat door die wijk loopt, met een hoog Venetië-gehalte. Volgende week meer foto's, maar hier kun je alvast zien hoe mooi het is!


Nadat we teruggingen naar onze airbnb zijn we één keer uit eten geweest en hebben natuurlijk pizza en ijs op!

De dag van ons vertrek hebben we eerst heerlijk in ons bed gelegen, omdat we 's nachts niet goed konden slapen. We zijn teruggegaan naar Piazza del Duomo, omdat we naar het warenhuis La Rinoscenta wilden. Je kunt daar 8 etages naar boven en dan bovenop de kathedraal kijken.

Dat hebben we gedaan en vervolgens hebben we ons vergaapt aan de luxe in het warenhuis. Een jas van €2335,-? Betalen we even, hoor!

Ik vind de straatmuzikanten in wereldsteden grappig. Ik ben blij dat we ze in ons dorp niet hebben, maar het geeft ook wel een bepaald sfeertje!

Daarna zijn we weer naar 'ons' park vertrokken. Het was door de regen 's nachts heerlijk afgekoeld. In plaats van dus alleen op onze stoeltjes te zitten, zijn we nu ook even gaan wandelen. We hebben heel wat gezien in dit park in de paar keren dat we er zaten!



Vervolgens was het alweer tijd om te vertrekken naar het vliegveld met de metro en trein. We vlogen rond zonsondergang, maar zaten alleen aan de verkeerde kant van het vliegveld. Hele spectaculaire foto's heb ik dus niet kunnen maken. Als het goed is, zit ik wel aan de goede kant als ik van Canada naar Nederland vlieg. Nieuwe kans dan!


Alles bij elkaar hebben we een aantal fijne dagen gehad. Wat je niet mag missen in Milaan?

- Corso Buenos Aires

- Het park bij Castello Sforzesco

- Duomo, de kathedraal. Let vooral op je kleding, zodat jij wél naar binnen kunt. Het schijnt namelijk heel mooi te zijn!

- La Rinoscenta, om het dak van Duomo gratis te bekijken :)

- De metro, hier zijn veel toeristen, maar ook allerlei mensen uit Milaan zelf

- Neem je creditcard mee, zodat je kunt fietsen in Milaan. Fietsen gaat via Bikemi

- Collonne di Saint Laurents

- Winkelcentrum Galleria Vittorio Emanuele II

- Grom, ze verkopen zulk heerlijk ijs!

- De wijk Navigli, met als hoogtepunt de Naviglio Grande


Volgende week vrijdag zet ik een nieuwe blog online met nog veel meer foto's. Tot dan!


bottom of page